Ποιες είμαστε

Ποιες είμαστε

Η Ελένη Χοντολίδου σπούδασε Φιλολογία και Παιδαγωγική στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. και στο Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Δρ. της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σχολικής Παιδαγωγικής και Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, όπου διδάσκει από το 1981. Τα μαθήματα, οι δημοσιεύσεις και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα κινούνται στον χώρο της λογοτεχνικής και γλωσσικής εκπαίδευσης, του σχεδιασμού και της αξιολόγησης προγραμμάτων διδασκαλίας, των σπουδών γραμματισμού και των Πολιτισμικών Σπουδών, με έμφαση σε ζητήματα ταυτότητας, ετερότητας και υποκειμενικότητας. Κυριότερες δημοσιεύσεις είναι:

Βενετία Αποστολίδου & Ελένη Χοντολίδου (επιμ.): Λογοτεχνία και εκπαίδευση (τυπωθήτω, 1999)·

Βενετία Αποστολίδου, Βικτωρία Καπλάνη & Ελένη Χοντολίδου (επιμ) (2000): Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο: μια νέα πρόταση διδασκαλίας (τυπωθήτω)

Παναγιώτα Χατζηπαναγιώτου & Ελένη Χοντολίδου (επιμ.) (2001). Η αξιολόγηση του Ηλεκτρονικού Κόμβου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας)·

Λευτέρης Βεκρής & Ελένη Χοντολίδου (2003): Προδιαγραφές Σπουδών για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων & Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων)

Λευτέρης Βεκρής & Ελένη Χοντολίδου (2004). 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα: 28-29 Ιουνίου 2003. Δύο χρόνια πειραματικής λειτουργίας: διδακτικές καινοτομίες και αναστοχασμός των πρακτικών μας. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ, ΓΓΕΕ, ΙΔΕΚΕ.

Συμμετείχε στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας ιστορίες για τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, σχεδιάζοντας το σενάριο: «Φωνές παιδιών για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και το Ολοκαύτωμα».

Είναι Κοινοτική Σύμβουλος στον Δήμο Θεσσαλονίκης με την «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη» από το 2006 και υπήρξε Πρόεδρος της Α΄ Κοινότητας (2014-2017). Aπό τον Μάρτιο έως τον Σεπτέμβριο 2016 ήταν συντονίστρια των δράσεων για τα παιδιά στον προσφυγικό καταυλισμό των Διαβατών. Μέλος της επιστημονικής επιτροπής του ΥΠΕΠΘ για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και υπεύθυνη Κεντρικής Μακεδονίας εκ μέρους του ΙΕΠ-Δράση 4: «Επιμορφωτικές δράσεις για την υποστήριξη της εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων».

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

http://users.auth.gr/hodol

http://hodolidou.blogspot.gr/p/blog-page.html

 

Η Δώρα Σεϊτανίδου είναι αρχαιολόγος-παιδαγωγός με μεταπτυχιακές σπουδές στην Παιδαγωγική και ειδίκευση στη Διδακτική Μεθοδολογία. Τα ενδιαφέροντά της εστιάζουν στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης, στη διδακτική της ιστορίας και του πολιτισμού, στη μουσειακή εκπαίδευση και στη διαπολιτισμική αγωγή. Εργάστηκε σε μουσειακά εκπαιδευτικά προγράμματα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών και στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σχεδίασε και υλοποίησε εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία και χώρους πολιτισμού της Θεσσαλονίκης. Συμμετείχε σε έρευνες για τις απόψεις και στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών και για τις αναγνωστικές συνήθειες των εφήβων. Υπήρξε επιστημονική συνεργάτιδα στην Υποδράση 9.5: «Εκπαιδευτικές Επισκέψεις Μαθητών» του προγράμματος «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών 2010-2013» όπου −μεταξύ άλλων− επιμελήθηκε με την ομάδα έργου τον Οδηγό Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων: Το μουσείο ήταν τέλειο! Διαπολιτισμικά Προγράμματα Σχολείων σε Μουσεία. Ήταν υπεύθυνη για τα μαθήματα ιστορίας και πολιτισμού σε αλλοδαπούς σπουδαστές του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας του Α.Π.Θ. Στην ιστοσελίδα ιστορίες για τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σχεδίασε και επιμελήθηκε το σενάριο: «Τόποι-μνημεία-μουσεία για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο: Το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης».

Σήμερα διδάσκει την ελληνική γλώσσα σε ενήλικες πρόσφυγες μέσω της οργάνωσης Caritas Hellas.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.